مجموعه مقاله های  چهارمین همایش آموزش زبان فارسی

مجموعه مقاله های چهارمین همایش آموزش زبان فارسی

تاریخ انتشار:

کدعنوان  شماره صفحات اول هر مقالهنام نویسنده1نام خانوادگی نویسنده1نام نویسنده 2نام خانوادگی نویسنده2نام نویسنده3نام خانوادگی نویسنده3نام نویسنده4نام خانوادگی نویسنده4
1001آموزش و یادگیری اصطلاحات زبانی در کلاس‏های آموزش زبان دوم/ خارجی: اهمیت، مشکلات و راهکارها 01-ژانويهسید مهدیابطحی 1    
1002شاخصهای تهیه محتوای آموزشی برای فارسی آموزان عرب زبان بر اساس مبانی آموزش زبان خارجی (تحلیل محتوای کتاب «رحلة مع الفارسیة») 9سجاداسماعیلی      
1003ساخت و ترتیب وابسته­های پسینِ هسته­ گروه اسمی در زبان فارسی  25نوید اعطار شرقی      
1004آزمون نوشتن؛ ارزیابی آزمون نوشتارآزاد 37نوید اعطار شرقیسیروسنجفیماریاملکی  
1005ارائۀ طرح پنج مرحله‌ای برگزاری کلاس لابراتوار زبان(براساس رویکرد تکلیف‌محور) 55محمد جواداکبر پورمحمودمهرآوران    
1006بررسی و تحلیل کتاب «سلام فارسی» (درسنامه آموزشی زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان) 65شرارهالهامیسید کیهانشهداییمحمد هادیمرادی  
1007بررسی ترتیب فراگیری تکواژهای دستوری فارسی توسط فارسی‌آموزان خارجی 73فرشته باقریزهراحاجی باقری    
1008تأثیر واژگان مشترک زبان فارسی و هندی بر آموزش زبان فارسی( مطالعه موردی زبان آموزان هند و اردو زبان ) 87نصراللهپورمحمدی املشیمریم غفوریان    
1009بهره‌گیری کتاب‌های آموزش زبان فارسی از راهبردهای اجتماعی یادگیری زبان دوم، گامی به سوی افزایش توانش ارتباطی فارسی‌آموزان 99افروز تابعی      
1010توسل به زبان فارسی به عنوان راهبرد غالب در یادگیری زبان فرانسه مقطع کارشناسی(مطالعه موردی: دانشگاه حکیم سبزواری)  111هاله چراغی      
1011بررسی و تحلیل راهکارهای استفاده از زبان هنر در امر آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان به منظور نشر مؤلفه های هویت ایرانی- اسلامی 121خدیجه حاجیان      
1012بررسی تأثیر فعالیت‌های پیش از شنیدن بر عملکرد شنیداری فارسی‌آموزان خارجی 131مینا حامدیشهلارقیب دوست    
1013تحلیل آسیب­شناسی­ سازمانی آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان بر اساس مدل سه­شاخکی 147مسعود حسنیعلیباصریثریاخرمی  
1014مقایسه­ خطاهای درج همخوان در گفتار فارسی­آموزان عرب­زبان عراقیمتوسطه و پیشرفته 163فاطمهخاتمیاعظماستاجیعطیهکامیابی گل  
1015خودهای انگیزشی، اضطراب یادگیری زبان فارسی و علاقه به فرهنگ ایرانی در میان فارسی­آموزان اندونزیایی و پاکستانی 183شرارهخالقی زاده      
1016بررسی دو زبانگی و تأثیر آن بر روند رشد تحصیلی دانش­آموزان دختر مقطع دبستان آموزش و پرورش شهر تهران 195رقیهخان محمدزاهمریم غفوریان    
1017تأثیر استفاده از داستان کوتاه در تقویت مهارت خواندن فارسی­آموزان خارجی 217غزلخطیبیشهلارقیب دوسترضامرادصحرایی  
1018بررسی نقاطِ ضعف و قوّت كتاب آموزش نوین زبان فارسی (جلد یك) 231مسعود خورشید صابر      
1019ارزیابی کاربردپذیری تداعی قیدی به کمک ایماهای استعاری ربات در آموزش درک خوانداری فارسی با اهداف پزشکی به غیرفارسی‌زبانان  239سعیدخزاییمجتبیکرباسیرضا ترابیامیرصادقی
1020اهمیت استفاده از حروف آوانگار در آموزش فشرده به نوآموزان بزرگسال مقیم ایران 255شهرزادشاهدی      
1021کاربرد ادبیات در آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان (بررسی موردی: بررسی کاربرد داستان خمره در آموزش زبان فارسی به فارسی آموزان مرکز آموزش زبان دانشگاه فردوسی) 263فائزهشهرکی شهد آبادیحامدنوروزیابراهیم محمدی  
1022بررسی و تحلیل خطاهای فارسی­آموزان ترک­زبان در بکارگیری حروف اضافۀ بعضی افعال در زبان فارسی 279رضامرادصحراییسید عباسناجی حسین دوست    
1023بررسی راهکارهای آموزش الکترونیکی و بهره مندی از آن در آموزش زبان فارسی در مدارس کشور 285رضا طاعتی محمودآبادیوسفکریمزادهپرویز طاعتی محمود آبادجلال اسلامی
1024تغییر عناصر جمله درفرایند ترجمه 291حمید طاهریغلامرضازربان    
1025تعیین میزان سواد خوانداری فارسی دانش آموزان دو زبانه و ارائه راهکار مناسب برای بهبود این توانایی در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان مهاباد 303عبداللهطلوعی آذریاسینمحمودزاده    
1026واکاوی منابع آزفا از منظر ادبیات فارسی 315فرنازفتوحی اصفهانیاحمدخاتمیمهین نازمیردهقاناحمدصفارمقدم
1027آموزش زبان فارسی و تحکیم هویت ایرانی- اسلامی 333سید اسماعیلفرجی      
1028بررسی یادگیری غیرمستقیم واژه از طریق خواندن، خواندن‌ حین‌ شنیدن و شنیدن داستان 343مونافلاحرضامرداصحرایی    
1029تهیه و تدوین و ساده­سازی دو داستان از قابوس­نامه برای تقویت مهارت خواندن فارسی آموزان سطح پیشرفته 357عطیهکامیابی گلریحانهبارانیسمیرابامشکی  
1030زبان فارسی و تحکیم هویت ایرانی 369فاطمهکریمی      
1031تحليل تصاویر و نقش آنها در انتقال پیام متن در کتاب فارسي3 (پایۀ دوازدهم) 379علی اکبرکمالی نهادمحمدرضاپاشاییمحمدطاهری  
1032جایگاه بند موصولی در جملات فارسی­آموزان عرب­زبان (بحرین، سوریه) 391نسیممحتشمی رادالهام ایزدی    
1033بازنمایی جنسیت در تصاویر کتاب «آموزش کاربردی واژه 1» و «کتاب اللغه العربیه1» 401دانش محمدیمریمجهرمیان    
1034بررسی رویکرد آموزشی گزینش ضابطه‏مند در حوزه‏ آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏زبانان 409زهرامحمدی گونهمهدی سبزواری    
1035ضرورت آموزش خط نستعلیق تحریری به غیرفارسی زبانان و تاثیر آن بر یادگیری زبان­فارسی 417مسعود محمدیفاطمهمحمودیلیلاگلپور  
1036نقش تکنیک روشن و خاموش و تصویربرداری در نوشتن املا 431محمودمهرآورانسید محمدجواد آقاسیدجعفر (تهرانی)    
1037طراحی و تولید آزمون بسندگی زبان فارسی: مدل بدست آمده در دانشگاه الزهرا 443وحیدمیرزائیان      
1038تحلیل و بررسی کتاب «آموزش مقدماتی زبان فارسی برای عرب­زبانها» نوشتۀ حسین هاجری 457علی نوبهار      
1039بررسی ظرفیت فعلی کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه­ سوم ابتدایی براساس دستور­ وابستگی 465بهاره ساداتهاشمیلیلاگل پورامیررضاوکیلی فرد  

سرکار خانم عطوفی

فرم ورود اعضاء انجمن