آئین رونمایی از پوسترهای همایش بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا

آئین رونمایی از پوسترهای همایش بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا با حضور فرماندار شهرستان خوی، نماینده مردم در مجلس، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و سایر اعضای هیئت مدیره تولیت شمس تبریزی برگزار گردید.

عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در این مراسم با بیان اینکه شهریور ماه سال جاری به مناسبت ایام عید قربان تا غدیر که مزین به نام دهه ولایت و امامت می باشد، شهرستان خوی با برگزاری دو رخداد بزرگ فرهنگی و علمی میزبان نام آوران عرصه علم و هنر خواهد بود، تصریح کرد: چهارمین همایش علمی بین المللی و جشنواره ملی آئین ها، آواها و نماها با عنوان شمس و مولانا در بازه زمانی هفته اول شهریور ماه در شهرستان خوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: از آنجائی که در تقویم کشورمان هفت مهرماه به نام روز ملی شمس تبریزی نامگذاری شده و تقارن این روز در سنوات گذشته با ماه محرم ملاحضات به حق و خاص خود را در اجرای برنامه های شاد و مفرح برای هموطنان و مهمانان داخلی و خارجی داشت، لذا امسال با تصمیم هیئت مدیره تولیت شمس تبریزی بنا بر این شد تا این برنامه‌ها در فاصله زمانی عید قربان تا عید غدیر برگزار شود.

وی گفت: در همایش علمی بین المللی که دبیرخانه علمی آن بر عهده پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور است اندیشمندان داخلی و خارجی گرد هم می آیند و در 12 موضوع و محور در خصوص عرفان اسلامی و شخصیت شمس تبریزی به بحث و ارائه مقالات علمی خواهند پرداخت.

فرماندار شهرستان خوی تصریح کرد: در برگزاری این برنامه که در تاریخ های 6 و 7 شهریور ماه خواهد بود وزارت علوم، کمیسیون ملی یونسکو، پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، بنیاد شمس تبریزی و مولانا ، انجمن‌ها و موسسات علمی و ادبی و عرفانی داخلی و خارجی نیز با تولیت شمس تبریزی و پژوهشگاه علوم انسانی همکاری خواهند داشت.

وی افزود: رونمایی از کتاب‌های مختلف در حوزه شمس تبریزی و مولوی و مردم شناسی و برگزاری کارگاه‌های خوانش سینمایی اشعار مولانا و مردم شناسی خوی از برنامه های جنبی این همایش خواهد بود.

وی در ادامه به بخش جشنواره اشاره نموده و اظهار داشت: در بخش جشنواره ملی آئین‌ها، آواها و نماها با فراخوانی که در سطح کشور انجام پذیرفته هنرمندان رشته های نمایشی و موسیقی سنتی و خوشنویسی در رشته نستعلیق از 5 شهریور تا 8 شهریور در شهرستان خوی حضور خواهد داشت و در حضور مردم و ارزیابی تخصصی داوران برجسته به رقابت خواهند پرداخت.

فرماندار خوی با بیان اینکه در حاشیه جشنواره از هنرمندان به نام موسیقی و سینما و تئاتر کشور نیز دعوت شده که انشاالله در شهرستان خوی حضور خواهند داشت، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه عکس و صنایع دستی از آثار هنرمندان به خصوص هنرمندان خویی که خارج از خوی هستند از دیگر برنامه های این جشنواره است.

وی در پایان افزود: برای کمک به اقتصاد شهرستان و جذب گردشگر داخلی و خارجی، در دبیرخانه اجرایی همایش و جشنواره، واحدی با مسئولیت تورهای گردشگری نیز فعال شده است تا برای جذب گرشگران فعالیت نمایند.

لینک وب سایت همایش

 

سرکار خانم عطوفی

فرم ورود اعضاء انجمن