اخبار انجمن

مراسم تشییع پیکر دکتر حسن ذوالفقاری برگزار شد

مراسم تشییع پیکر دکتر حسن ذوالفقاری استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه، با حضور رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، رییس دانشگاه ، هیات رییسه،‌ خانواده و شاگردان وی و جمعی از دانشگاهیان در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم دکتر حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در سخنانی به بیان ویژگی های علمی واخلاقی مرحوم ذوالفقاری پرداخت و گفت: ایشان از معدود استادان ادبیات بود که هم اهل نظر بود و هم اهل عمل و در امور اجرایی و مدیریتی نیز نقش داشت و با دستگاه های مختلفی همکاری می نمود.
دکتر حدادعادل  واقع بینی ، نداشتن افراط و تفریط در کارها،‌ عدم حاشیه سازی و توجه به جنبه های مثبت را از ویژگی های استاد ذوالفقاری عنوان کرد.
وی گفت: دکتر ذوالفقاری در عمر 56 ساله خود به اندازه 100 سال کار کرد و مقاله و کتاب تالیف و گردآوری نمود.
دکتر غلامحسین غلامحسین‌زاده، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس گفت: دکتر ذوالفقاری پرچمدار و مرجع زبان و ادبیات عامه در ایران بود.  به همت دکتر ذوالفقاری گرایش ادبیات عامه در دوره کارشناسی ارشد تأسیس و مجله «فرهنگ و ادبیات عامه» راه‌اندازی شد و دانشجویان زیادی در این حوزه تربیت شدند و پایان نامه های ارزشمندی به جامعه و فرهنگ ایران تقدیم شد.
همچنین وارد کردن ویرایش در تحقیقات آکادمیک و همکاری در راه اندازی این گرایش از دیگر اقدامات دکتر ذوالفقاری بود.
در ادامه دکتر ایمانی رییس دانشکده علوم انسانی با اشاره به ویژگی های اخلاقی وشخصیت برجسته دکتر ذوالفقاری،‌به بیان خاطراتی از ایشان پرداخت.
گفتنی است پیکر دکتر ذوالفقاری میان حزن و اندوه دانشگاهیان از سردر دانشگاه به سمت مزار شهدای گمنام دانشگاه تشییع و نماز به امامت حجت الاسلام ساداتی نژاد بر پیکر این استاد برجسته اقامه شد.
شایان ذکر است مراسم خاکسپاری دکتر حسن ذوالفقاری روز سه‌شنبه (۲۱تیرماه ۱۴۰۱) در زادگاهش، دامغان برگزارخواهد شد.

سرکار خانم عطوفی

فرم ورود اعضاء انجمن